home دسته‌بندی نشده یک پردازنده 6 واتی اینتل N100 برخی از بازی ها را با سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا می کند.

یک پردازنده 6 واتی اینتل N100 برخی از بازی ها را با سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا می کند.


از زمانی که پردازنده‌های سری Alder-Lake-N اینتل معرفی شدند، هیچ بنچمارک بازی خاصی برای آن‌ها ندیده‌ایم. زیرا این تراشه ها تنها با هسته های کم توان تولید می شوند و از حافظه تک کاناله پشتیبانی می کنند.

بسیاری از کاربران هرگز به پردازنده های Alder-Lake-N به عنوان اجزای بازی فکر نمی کنند. با این حال، هنوز هم جالب است که بدانید این محصولات چگونه در بازی کار می کنند. یک یوتیوبر تست هایی را با N100 انجام داد و همانطور که انتظار می رفت، پردازنده به خوبی عمل نکرد. با این حال مصرف انرژی آن بسیار کم بود.

طبق گفته Tom’s Hardware، برخی از بازی‌های بسیار سبک توانستند تنها با توان ۶ وات، سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را به ثبت برسانند. جالب است. اینتل پردازنده های سری Alder-Lake-N خود را به عنوان تراشه های بسیار کم مصرف در اوایل سال 2022 معرفی کرد. مهمترین ویژگی Alder-Lake-N این است که از جدیدترین هسته Gracemount با مصرف انرژی کم استفاده می کند.

هسته های Gracemount اینتل با توجه به مصرف انرژی و پشتیبانی از حافظه نهان L3 به طرز شگفت آوری قدرتمند هستند. طبق گفته اینتل، Gracemount با هسته های نسل ششم Skylake در سال 2015 برابری می کند.

تراشه گرافیکی پردازنده Alder Lake-N از 24 واحد اجرایی استفاده می کند، از نظر تئوری قادر به پخش ویدیو با سرعت 8K/60fps است و از کدک AV1 پشتیبانی می کند. البته حداکثر قدرت خروجی تصویر برای این گرافیک 4K/60fps است.

بررسی ها نشان می دهد که پردازنده ارزان قیمت N100 می تواند بسیاری از بازی ها را به خوبی با وضوح 720p اجرا کند. این پردازنده چهار هسته ای دارای 6 مگابایت حافظه نهان L3 و فرکانس توربو 3.4 گیگاهرتز بود و همچنین در برخی بازی ها سرعت 60 فریم بر ثانیه را ارائه می کرد. با این حال، اکثر بازی ها 20-30 فریم در ثانیه می گیرند.

N100 در بازی های CS:GO، Grid Autosport و Resident Evil 5 توانست 60 فریم در ثانیه را ارائه دهد. در Resident Evil 5، نرخ فریم می تواند از 70 فریم در ثانیه فراتر رود. بازی Dota 2 دارای نرخ فریم 40 فریم بر ثانیه بود. با این حال، بازی‌های دیگری مانند Sleeping Dogs، Skyrim و Forza Horizon 4 میانگین نرخ فریم کمتر از 30 فریم در ثانیه داشتند.

نکته جالب در مورد N100 این است که عملکرد فوق توسط یک پردازنده 6 واتی ارائه می شود. N100 نتوانست به قدرت شگفت انگیزی دست یابد. با این حال، از نظر عملکرد در هر وات، بسیار خوب به نظر می رسید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *