home دسته‌بندی نشده واکنش گروه های سینمایی به پوسترهای صنفی/غیرقانونی جشنواره – خبرگزاری میه اخبار ایران و جهان

واکنش گروه های سینمایی به پوسترهای صنفی/غیرقانونی جشنواره – خبرگزاری میه اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن فیلم سینمایی، سید صادق موسوی گفت: در حالی که مسئولیت سیاست گذاری، ارزیابی و صدور مجوز جشنواره های ملی و رویدادهای عمومی بر عهده دبیرخانه جشنواره موسسه فیلم است، اما بدیهی است که مسئولیت برگزاری رویدادهای درون صنفی و جشن های درون صنفی که در قالب جلسات سالانه اعضا تعریف می شود، بر عهده سینماها به عنوان ارگان های صنفی و شورای مرکزی اصناف است.

وی بر لزوم رعایت مفاد قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها و همچنین رعایت قوانین جاری کشور در تمامی جشن‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی تاکید کرد و گفت: مسئولیت پاسخگویی به تخلفات در طول برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌های سینمایی بر عهده مراجع ذی‌صلاح و برگزارکنندگان است.

موسوی گفت: لزوم رعایت قوانین و مقررات ملی در هر مرحله از رویداد، از نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی تا برگزاری نهایی مراسم، امری مسلم تلقی می شود. در این زمان این موضوع بارها به متولی مطرح و تذکر داده شده است.

مدیر جشنواره/همکاری بین المللی با مراجعه به نشریات، پوستر در ارتباط با هر جشنی از کلاس سینما کین که اقتباسی از یک فیلم تاریخی است، تاکید کرد که انتشار پوسترهای بدون حجاب به عنوان مواد تبلیغاتی جشن ها و جشنواره ها خلاف قوانین جاری کشور است. در این زمان با مدیرعامل و هیئت مدیره خانه سینما و گرد و غبار تمرین کنندگان از آنجایی که مسئولیت این موضوع بر عهده سینماست، با طرف های ذیربط مشورت کرده ایم تا هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شود.

وی گفت: جشنواره صنفی که در خارج از سینماها برگزار می شود و جنبه عمومی و غیر صنفی دارد مانند سایر جشنواره های سینمایی کشور نیازمند مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *