home دسته‌بندی نشده این دوربین بدون لنز با کمک هوش مصنوعی عکس و فیلم می گیرد

این دوربین بدون لنز با کمک هوش مصنوعی عکس و فیلم می گیرد


با کمک یک کامپیوتر Raspberry Pi و یک مدل هوش مصنوعی با انتشار پایدار، طراح و توسعه‌دهنده مستقر در آمستردام عکس‌هایی می‌گیرد که ممکن است شبیه دوربین به نظر برسند، اما بدون لنز یا حسگر، آنها را در واقع منحصربه‌فرد می‌کند. من دستگاهی ایجاد کردم که یک . با هوش مصنوعی

دستگاه ساخته شده توسط “بیورن کالمن” پارادیکا نامی دارد و شبیه دوربین های کلاسیک است. البته، این دوربین چیزی در جایی که لنز در حالت عادی قرار می گیرد، ندارد، به جای آن یک ستاره قرمز دارد. منظره یاب این دستگاه نمایشگری است که به شما امکان می دهد مشخصات کیفیت تصویر را به دلخواه تنظیم کنید. سه دکمه چرخان در بالای واحد اصلی وجود دارد که به شما امکان می دهد تنظیمات دوربین را تغییر دهید.

این دوربین از داده هایی مانند موقعیت مکانی GPS، تاریخ و شرایط آب و هوایی برای گرفتن عکس استفاده می کند. این داده ها از طریق چندین API باز جمع آوری می شوند.در نهایت تمام این اطلاعات در قالب یک دستور متنی مدل هوش مصنوعی برای ایجاد یک تصویر داده شده است.

کار ما روی این پروژه از صفر شروع می شود رزبری پای 4 با استفاده از آن در بدنه ساخته شده با چاپگر سه بعدی استفاده می شود. منظره یاب نیز یک صفحه نمایش لمسی است و می توان از آن برای کنترل ورودی استفاده کرد.

چپ: موقعیت واقعی، وسط: توضیحات داده شده به هوش مصنوعی، راست: تصویر خروجی

نرم افزار این دستگاه توسط خود کارمان ساخته شده است.او گفت که برای این کار از زبان پایتون و مدل API استفاده کرده است انتشار پایدار استفاده شده و البته ابزار رشته فرنگی ما به توسعه برنامه وب مورد نیاز برای جمع آوری داده های ورودی تصویر کمک کردیم.

چپ: موقعیت واقعی، وسط: توضیحات داده شده به هوش مصنوعی، راست: تصویر خروجی

کارمان برنامه ای برای عرضه این محصول ندارد اما می توانید نرم افزار را در وب سایت پروژه تست کنید. نکته جالبی که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که تصویر خروجی بسیار شبیه به واقعیت است. این را در ویدیوی بالا نیز می توانید ببینید.

البته با چنین دوربینی نمی توان از هر نقطه ای عکسبرداری کرد، اما داده های آن نقطه ضروری است، اما ایده ای که برای تحقق این پروژه مطرح شد، می توان گفت فوق العاده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *