home دسته‌بندی نشده دیدار پر تنش وزیر دادگستری آلمان و وزیر دادگستری تایوان

دیدار پر تنش وزیر دادگستری آلمان و وزیر دادگستری تایوان


به گزارش خبرگزاری وارس، مارکو بوشمان، وزیر دادگستری آلمان روز سه شنبه در برلین با وزیر دادگستری تایوان، تسای کینگ شیانگ، گفتگوهای تحریک آمیزی انجام داد.

به گزارش وب سایت «العربیه»، چنین گفت وگوهایی خشم دولت چین را برانگیخته و با پایبندی این کشور به سیاست «چین واحد» در تناقض است، در حالی که وزارت دادگستری آلمان با استناد به مقامات تایوانی به گفته وی در این دیدار موضعی متناقض اتخاذ کرده است. در آلمان انجام شد. این چارچوبی برای رویکرد اتحادیه اروپا به سیاست چین واحد است.

این وزارتخانه در بیانیه ای در تشریح این دیدار گفت: رایزنی های دو مقام بر همکاری در زمینه تبادل مساعدت های حقوقی در امور کیفری و تبادل نظر در مورد موضوعات مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و استرداد استرداد متمرکز بود.

تایوان بخشی از چین محسوب می شود که مدعی جدایی طلبی است. ادعاهایی که توسط کشورهای جهان یا سازمان ملل به رسمیت شناخته نشده است. دولت چین همواره با هرگونه تماس و گفتگو بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مقامات سیاسی و نظامی کشورهایی که با آنها روابط دیپلماتیک دارد مخالف بوده و این اقدامات با اصل چین واحد منطبق نیست و مدعی نقض و ارسال است. سیگنال های نادرست به جدایی طلبان تایوانی او انجام می دهد

سفر وزیر آموزش آلمان به تایوان در ماه مارس با واکنش خشمگینانه دولت چین همراه شد.

سفر وزیر دادگستری آلمان به تایوان همزمان با بررسی روابط سطح بالاتر با چین است.

دولت آلمان تفسیری یکجانبه از سیاست “چین واحد” خود صادر کرده است که بر اساس آن مقامات ارشد از جمله رئیس جمهور، صدراعظم، وزیر دفاع و وزیر امور خارجه از تماس مستقیم با مقامات دولت تایوان منع می شود. گفتگوهای بین دو کشور همچنین خواهد بود. سطح سایر مقامات و وزرا را در نظر بگیرید.

مقامات چینی هنوز به خبر دیدار وزیر دادگستری آلمان و وزیر تایوان واکنشی نشان نداده اند، اما دولت چین همواره مخالفت خود را با هرگونه معامله با مقامات این جزیره اعلام کرده است.

در ماه مارس، آلمان و تایوان نیز توافق نامه ای را برای تبادل کمک های حقوقی و همکاری در زمینه امور کیفری امضا کردند.

علیرغم هشدارهای شدید چین، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در 11 اوت سال گذشته پس از بازدید از خاور دور وارد تایوان شد. او بالاترین مقام آمریکایی است که در 25 سال گذشته به تایوان سفر کرده است.

انتهای پیام/




این مقاله را در صفحه اول پیشنهاد دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *