home دسته‌بندی نشده آیا از دست دادن یک عزیز می تواند باعث بیماری شود؟

آیا از دست دادن یک عزیز می تواند باعث بیماری شود؟


به گزارش مدیکال اکسپرس، از دست دادن یکی از عزیزان نه تنها بر سلامت روان، بلکه بر سلامت جسمی نیز تأثیر می گذارد.

محققان دانشگاه آریزونا با بررسی اثرات غم و اندوه بر عملکرد قلب دریافتند که غم و اندوه شدید می تواند باعث افزایش قابل توجه فشار خون شود. یافته ها نشان می دهد که اندوه ممکن است یک عامل خطر برای حوادث قلبی باشد.

این مطالعه که در مجله پزشکی روان تنی منتشر شده است، ارتباط بین شدت غم و اندوه و افزایش پاسخ فشار خون سیستولیک را نشان می دهد.

نویسنده اصلی این مطالعه، مری فرانسیس اوکانر، دانشیار روانشناسی در دانشگاه آریزونا، گفت انگیزه این مطالعه ایده “مردن با دل شکسته” است که ممکن است پس از از دست دادن یک عزیز رخ دهد. تأثیر غم و اندوه بر افزایش خطر مرگ و میر پس از مرگ یکی از عزیزان مدتهاست در مطالعات اپیدمیولوژیک ثبت شده است.

مطالعه ای توسط O’Connor و همکاران فشار خون را به عنوان یک عامل احتمالی کمک کننده بررسی کرد. این مطالعه شامل 59 شرکت کننده بود که در یک سال گذشته یکی از عزیزان خود را از دست داده بودند.

رومن پالیتسکی، یکی از محققان، گفت: «ما به دنبال راهی برای آزمایش اثرات قلبی عروقی غم و اندوه در اولین سال آسیب‌پذیر پس از فقدان بودیم.

با شرکت کنندگان مطالعه مصاحبه شد و از آنها خواسته شد تا از طریق فرآیندی که محققان آن را “یادآوری غم” نامیدند، بر احساس جدایی و دلبستگی تمرکز کنند.

محققان با هر یک از شرکت کنندگان به مدت 10 دقیقه صحبت کردند و از آنها خواستند لحظاتی را که پس از مرگ یکی از عزیزانشان احساس تنهایی می کردند، به اشتراک بگذارند. سپس محققان فشار خون شرکت کنندگان در مطالعه را اندازه گیری کردند.

اوکانر گفت: «وقتی به متخصص قلب و عروق مراجعه می کنید، آنها فقط فشار خون شما را اندازه نمی گیرند. در برخی موارد ممکن است تست استرس مانند تردمیل انجام شود یا فشار خون اندازه گیری شود. این یک نوع تست استرس روانی است.

پس از یادآوری اندوه خود، فشار خون سیستولیک شرکت کنندگان (فشار در شریان ها هنگام تپش قلب) افزایش یافت. از ابتدا، فشار خون سیستولیک به طور میانگین 21.1 میلی متر جیوه (واحد مورد استفاده برای اندازه گیری فشار خون) افزایش یافت. این افزایش تقریباً مقدار مورد انتظار در طول ورزش متوسط ​​است.

از بین 59 شرکت کننده، آنهایی که دارای بالاترین سطح علائم سوگ بودند، بیشترین افزایش فشار خون را در طول یادآوری سوگ تجربه کردند.

اوکانر گفت، این بدان معناست که فقط مرگ یک عزیز نیست که بر ذهن تأثیر می گذارد. در عوض، واکنش های عاطفی ما به از دست دادن نیز بر ذهن ما تأثیر می گذارد.

به گفته اوکانر، نتایج این مطالعه برای پزشکان مفید خواهد بود. این به این دلیل است که نشان داده شده است که سوگ خطر ابتلا به فشار خون بالا و سایر مشکلات مربوط به قلب را افزایش می دهد.

او می گوید: «برای روانشناسان و درمانگران مهم است که مراجعان عزادار را تشویق کنند تا معاینات منظم را انجام دهند. هنگام مراقبت از یکی از عزیزان در حال مرگ، ما تمایل داریم که مراقبت های بهداشتی خود را نادیده بگیریم. من همچنان به دنبال مداخلاتی برای کمک به پرداختن به جنبه‌های فیزیکی و پزشکی سوگ، علاوه بر جنبه‌های عاطفی هستم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *