home دسته‌بندی نشده اتحادیه اروپا قانون هوش مصنوعی را تصویب کرد

اتحادیه اروپا قانون هوش مصنوعی را تصویب کرد


قانونگذاران اتحادیه اروپا لایحه ای به نام «» را تصویب کردند.قانون هوش مصنوعی(قانون هوش مصنوعی) گام بزرگی در جهت تنظیم استفاده از سیستم های هوش مصنوعی در منطقه برداشته است. نسخه نهایی این قانون احتمالا تا پایان سال جاری میلادی ابلاغ خواهد شد و در صورت اجرا به شکل فعلی، استفاده از سیستم‌های بیومتریک بلادرنگ را در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد کرد. و از راه دور “لایک” اسکن تشخیص چهره ممنوع کرده است

انگت گفت که این قانون همچنین وسایلی را که رفتارهای شناختی را دستکاری می کنند، مانند اسباب بازی هایی که صداهایی تولید می کنند که به نوعی رفتار پرخطر در کودکان را تشویق می کنند و فناوری هایی که افراد را بر اساس وضعیت اجتماعی-اقتصادی یا ویژگی های شخصی طبقه بندی می کنند، ممنوع می کند.

علاوه بر این، فناوری هایی که «خطرناک» در نظر گرفته می شوند، مانند سیستم های هوش مصنوعی برای شناسایی عوامل بیومتریک، باید در پایگاه داده اتحادیه اروپا ثبت شوند.

قانون هوش مصنوعی اولین بار توسط کمیسیون اروپا در آوریل 2021 پیشنهاد شد. البته، در آن زمان، سیستم‌های بیومتریک در مدل‌های هوش مصنوعی مولد چندان محبوب نبودند، اما اکنون، با افزایش محبوبیت آنها، تقاضا برای تنظیم هوش مصنوعی نیز افزایش می‌یابد.

تعهدات شرکت های هوش مصنوعی بر اساس این قانون

نسخه ای که در حال حاضر توسط قانونگذاران به آن رأی داده شده است شامل قوانینی برای شرکت های تولید شده با هوش مصنوعی مانند OpenAI است که شرکت ها را ملزم می کند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را افشا کنند. این شرکت ها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که مدل های زبان بزرگ آنها محتوای غیرقانونی تولید نمی کند. علاوه بر این، خلاصه ای از داده های دارای حق چاپ مورد استفاده برای آموزش مدل باید منتشر شود.

با وجود همه اینها، نمایندگان پارلمان اروپا، کمیسیون اروپا و شورای اتحادیه اروپا هنوز باید درباره جزئیات نسخه نهایی این قانون مذاکره کنند. بنابراین، برخی از جنبه های آن ممکن است تغییر کند، یا ممکن است مقررات دیگری اضافه شود، مانند اجازه استفاده از سیستم های تشخیص چهره برای اهداف امنیت ملی.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *