home دسته‌بندی نشده امیر عبدالرحیان، نخست‌وزیر بر اهمیت تداوم تبادلات هیئت‌های بلندپایه بین ایران و صربستان تاکید کرد.

امیر عبدالرحیان، نخست‌وزیر بر اهمیت تداوم تبادلات هیئت‌های بلندپایه بین ایران و صربستان تاکید کرد.


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «ولادیمیر اورلیچ» رئیس مجلس ملی جمهوری صربستان در محل وزارت امور خارجه دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور در زمینه همکاری های دوجانبه به ویژه در حوزه دیپلماسی پارلمانی گفت وگو کردند.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان نخست وزیر صربستان حضور رئیس مجلس صربستان و هیئت همراه را در ارتقای همکاری های دو کشور مهم دانست.

آقای امیر عبداللهین توسعه روابط فیما در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که تبادلات هیات های عالی رتبه بین دو کشور ادامه داشته باشد و در گسترش هر چه بیشتر همکاری ها ایفای نقش کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک را عامل جریحه دار کردن احساسات دو میلیارد مسلمان جهان دانست و افزود: ما توهین به مقدسات را محکوم می کنیم و معتقدیم اهانت به مقدسات مسلمانان و پیروان آزادی بیان نباید در پیشگویی دین الهی باشد.

امیر عبدالرحیان، نخست‌وزیر بر اهمیت تداوم تبادلات هیئت‌های بلندپایه بین ایران و صربستان تاکید کرد.

در این دیدار ولادیمیر اوریش، رئیس مجلس ملی جمهوری صربستان از سیاست اصولی حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

وی با ارزیابی مثبت از همکاری مجالس دو کشور، گفت: با توجه به اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران، گروه دوستی پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان صربستان به عنوان یکی از پرتعدادترین گروه های دوستی تلقی می شود.

در این جلسه ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی نیز حضور داشت.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *