home دسته‌بندی نشده چند نقاشی مخفی و مرموز در معابد مصر باستان کشف کنید!

چند نقاشی مخفی و مرموز در معابد مصر باستان کشف کنید!


باستان شناسان در تلاشی نوآورانه تعداد زیادی از نقاشی های مصر باستان را به روشی جدید با استفاده از جدیدترین تکنیک های تصویربرداری بررسی کرده اند. این مطالعه تغییراتی را در دو نقاشی که قبلا پنهان شده بود کشف کرد. به گفته محققان، یافته‌ها ممکن است حاوی دانش جدیدی در مورد مصر باستان و هنر تصویری رامسس دوم، فرعون معروف امپراتوری باستان باشد.

عکاسی شیمی، عکاسی چندطیفی یا فراطیفی و تکنیک‌های اشعه ایکس فلورسنت از دیرباز در تحقیقات آزمایشگاهی باستان‌شناسی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما در اقدامی انقلابی، محققان از دوربین های قابل حمل پیشرفته برای مهار این تکنیک های عکاسی در محل دو نقاشی مصری که بیش از 3000 سال قدمت دارند، استفاده کردند.

هدف این پژوهش بررسی نقاشی از منظر هنری است. آنها می خواهند یاد بگیرند که چگونه نقاشی بکشند و تغییر دهند. این اثر اطلاعات جدیدی در مورد هنر مصر باستان و اعتقاد آنها به نقاشی به ما می دهد.

زیبایی شناسی مصری و ریش رامسس دوم

گوشه های پنهان نقاشی های مصر باستان
دست های پنهان نقاشی های معبد منا

یکی از این دو نقاشی در معبد منا، کاتب معروف مصری از زمان آمنهوتپ سوم است. در یکی از صحنه های معبد منا، او و همسرش اوزیریس، یکی از قدرتمندترین خدایان مصر باستان را ستایش می کنند. منا دست‌هایش را جلوی صورتش گرفته است، اما دست سومی زیر آن پنهان است که نشان می‌دهد نقاشی روتوش شده است.

مصر شناسان از قبل با این دست پنهان آشنا بودند. اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که دست سوم از نظر طراحی و مواد به طور قابل توجهی با دست دوم متفاوت است. محققان می گویند این نشان می دهد که به جای اینکه یک گروه ثابت از نقاشان مصری باشند، بر خلاف تصور قبلی، چندین گروه روی یک نقاشی کار کرده اند. همچنین، تغییر در شکل و حالت دست ممکن است معانی نمادینی داشته باشد که ما از آن بی اطلاعیم.

گوشه های پنهان نقاشی مصر باستان را کشف کنید
پرتره رامسس دوم در معبد Naktamon

دومین نقاشی در معبد کاهنان نکتامون، پرتره ای از رامسس دوم، سومین فرعون از سلسله نوزدهم مصر است که از 1279 تا 1213 قبل از میلاد حکومت می کرد. این نقاشی یک رامسس دوم ریشو را به تصویر می کشد. این یک ویژگی نادر در نقاشی مصری، به ویژه در نقاشی فرعونی است. یکی دیگر از ویژگی های غیرمعمول و جالب این پرتره، سیب آدم است که در دیگر نقاشی های مصری یافت نمی شود.

مصریان به هنر کامل نقاشی و زیبایی بهشت ​​اعتقاد داشتند. اما این پرتره رامسس دوم فاقد این ویژگی‌ها است، به همین دلیل است که باستان‌شناسان مدت‌ها در گیج بوده‌اند. عکس‌های جدید نشان می‌دهند که این نقاشی در طول سال‌ها اصلاح شده است و برخی تغییرات مربوط به دوره‌های بعدی هنر مصر است.

به گفته محققان، طی سال‌ها، تغییرات نقاشی حتی باعث شده برخی از عناصر آن شکل خود را از دست بدهند. ظهور اشکالی مانند سیب و سبیل آدم نشان می‌دهد که چگونه تلاش‌ها در مصر باستان برای اصلاح یک اثر هنری، وضعیت عالی و بهشتی آن را از دست داده است.

یکی دیگر از جنبه های جالب این پرتره، کشف یک گردنبند Chevue در لایه زیرین است. این گردنبند در زمان رامسس دوم ناشناخته است و در هیچ پرتره دیگری از او دیده نمی شود. این نقاشی جایگزین گردنبند Wesek شده است که در سلسله نوزدهم بسیار مورد استفاده قرار می گرفت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *