home دسته‌بندی نشده حذف نان و برنج برای کاهش وزن درست است یا غلط؟

حذف نان و برنج برای کاهش وزن درست است یا غلط؟


بسیاری از افراد جامعه با مشکل چاقی مواجه هستند و رژیم های غذایی مختلفی را امتحان می کنند. یکی از رژیم های کاهش وزن که بسیاری از افرادی که چاقی را تجربه کرده اند به دیگران توصیه می کنند این است که نان و برنج را از رژیم غذایی خود حذف کنند. اما حذف برنج و نان چقدر برای کاهش وزن موثر است؟ لطفاً با ما همراه باشید زیرا در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

نان و برنج جزو کربوهیدرات های دسته غذایی محسوب می شوند. هنگامی که کربوهیدرات ها وارد بدن می شوند، به گلوکز تبدیل می شوند و به خون اضافه می شوند و سطح قند خون را بالا می برند. در پاسخ به این افزایش سطح قند خون، سلول های بتای پانکراس انسولین تولید می کنند. از آنجایی که انسولین ترشح شده به گلوکز اجازه ورود و جذب توسط سلول‌های بدن را می‌دهد و سلول‌ها از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند، حذف برنج و نان از رژیم غذایی منجر به کاهش وزن و در نهایت کاهش قدرت می‌شود. بدن

کربوهیدرات ها یکی از منابع انرژی بدن هستند و دریافت آنها برای حفظ انرژی بدن ضروری است. حذف کربوهیدرات هایی مانند نان و برنج می تواند آسیب های زیر را به بدن شما وارد کند:

کم آبی بدن به جای چربی سوزی

حذف نان و برنج از رژیم غذایی به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. با این حال، بسیاری از افراد پس از مدتی دوباره با چاقی مواجه می شوند زیرا با قطع مصرف این غذاها، بدن آب از دست می دهد و به جای آن چربی از دست می دهد. زمانی که رژیم می گیرید، آب خود را از دست می دهید و به طور موقت وزن کم می کنید، اما دوباره آن را به دست می آورید.

ریزش مو و چین و چروک پوست

باور کنید یا نه، حذف نان از رژیم غذایی می تواند منجر به ریزش موی شدید و چروک شدن پوست شود.

احساس ضعف بسیار

خوردن کربوهیدرات نه تنها باعث تولید انرژی در بدن می شود، بلکه باعث می شود فرد احساس سیری کند. بنابراین، حذف کربوهیدرات‌ها از برنامه غذایی‌تان می‌تواند باعث احساس ضعف شود و شما را به خوردن غذای بیشتر سوق دهد تا کمتر احساس سیری کنید.

کمبود ویتامین B

اگر نان و برنج سرشار از ویتامین های گروه B و منیزیم مصرف نکنید، دچار کمبود این ویتامین ها می شوید و در نتیجه همیشه احساس خستگی می کنید. کمبود این ویتامین ها و ضعف مفرط نیز می تواند باعث ایجاد شرایطی شبیه آنفولانزا در فرد شود. این وضعیت می تواند بسیار شدید باشد و گاهی اوقات ممکن است لرز شدید بدن را تجربه کنید یا احساس سرمای شدید کنید.

قند خون پایین و عملکرد ضعیف مغز

همانطور که قبلاً اشاره کردم، خوردن کربوهیدرات باعث افزایش سطح قند خون در بدن می شود، اما قطع کربوهیدرات باعث کاهش شدید سطح قند خون می شود که تأثیر بسیار منفی بر عملکرد مغز دارد. اختلال حواس یکی از عوارض این نوع رژیم غذایی است.

باعث مشکلاتی در عملکرد کلیه شود

همانطور که قبلا ذکر شد، حذف کربوهیدرات ها منجر به کم آبی بدن می شود. این کمبود آب در عملکرد کلیه اختلال ایجاد می کند و باعث مشکلات کلیوی می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *