home دسته‌بندی نشده جامعه رسانه ای کشور از نبود تشکل صنفی حرفه ای رنج می برد – خبرگزاری میا ایران و جهان نیوز

جامعه رسانه ای کشور از نبود تشکل صنفی حرفه ای رنج می برد – خبرگزاری میا ایران و جهان نیوز



به گزارش خبرنگار ایمیل، ایمان شمسی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات در استان مرکزی گفت: تمامی رویدادهای رسانه ای کشور که منجر به برگزاری مسابقات و گردهمایی های رسانه ای می شود از سیاست های همیشگی وزارت ارشاد است. ،” او گفت. امسال برای اولین بار پس از 11 سال جشنواره رسانه ای کشور نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن افزود: حقیقت رسانه های دنیا حقیقت را منعکس نمی کنند، اما راستش را بخواهید، اتفاقات اخیر به رسانه های ما نور زیادی داده است. پرسنل رسانه به پا خاستند و رسانه ها سعی کردند مسائل درون خانواده ایرانی را حل کنند.

آقای شمسایی ادامه داد: دغدغه رهبرانقلاب در جهاد تبیین تاکید بر ماده ۲ قانون مطبوعات و اشاره به این الزام است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: «اطلاعات شفاف، نفی خطوط جداسازی نادرست، تأکید بر سیاست‌های جمهوری اسلامی شرق و غرب، اهداف نظام اسلامی و مبارزه با فرهنگ استعماری در صورت امکان مهم است. جنگ صلیبی از توضیحات اتفاق افتاد.

رئیس اداره مطبوعات و مطبوعات داخلی وزارت ارشاد گفت: موفقیت های مختلف ما در حوزه های خارجی، داخلی و روابط منطقه ای ناشی از وابستگی ما به داخل است و کمک های بزرگ آنها به خوبی منعکس شده است. پایین توسط رسانه ها

شمسایی با تاکید بر لزوم توجه به ماده 46 قانون مطبوعات مبنی بر امنیت شغلی خبرنگاران گفت: قسمتی از این قانون است و حمایت مادی و معنوی وزارت ارشاد از رسانه هایی است که به بیمه خبرنگاران توجه دارند.

جامعه رسانه ای کشور از نبود تشکل صنفی حرفه ای رنج می برد

وی با بیان اینکه متأسفانه حوزه رسانه از کمبود تشکل های صنفی رنج می برد، افزود: مقررات جامع برای خبرنگاران در حال تدوین است.

آقای شمسی گفت: تلاش کرده‌ایم کاستی‌های سامانه جامع رسانه‌ای را برطرف کنیم تا خبرنگاران بیشتری بتوانند در این سامانه شرکت کنند. تقاضای صندوق اعتباری هنر تعداد اعضای رسانه‌ای صندوق را از ۲۵۰۰ به ۸۰۰۰ افزایش داده است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد از توجه استاندار مرکزی به حوزه رسانه استان قدردانی کرد. وی افزود: «حدود 134 رسانه در استان مرکزی ثبت شده اند و برای هر رسانه خبرنگاران بخشی از یک سامانه جامع رسانه ای هستند، هرچند ظرفیت استان در واقع بیش از این است.

وی بر تقویت نهادهای دولتی و رسانه ها تاکید کرد و گفت: اصناف پل ارتباطی با دولت هستند و از این طریق می توان دغدغه اصحاب رسانه را شنید.

شمسایی برای دسترسی به محصولات رسانه‌ای و حفظ اقتدار رسانه در کشور از برنامه‌ریزی برای افزایش کیوسک‌های نشر و خرید مطمئن نشریات توسط کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: این امر با توجه جدی‌تر سازمان‌ها و مراجع کاملاً امکان‌پذیر است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *